men jag har varit ganska upptagen.. I lördags var vi hos andy några st och mest satt och chillade åkte hem ganska tidigt. Vaknade väldigt tidigt i söndags och gick och frågade mamma om hon inte var lite sugen på att åka och shoppa lite i täby C och det gick hon med på. Det var väldigt mycket rea eftersom täby C firar 40 år. Men för rea krävdes kuponger och dessa kuponger fick vi inte förens i gången påvägen ut. Men jag hittade trots allt lite smått och gott, bland annat en kofta ifrån gina, en klänning ifrån indiska. Sen blev det mössa, vantar, halsduk och skor osv! Senare på söndagskvällen hade jag träning.. och jag hann inte träna speciellt länge förens mitt knä pajade.. har ingen aning om vad som har hänt.. Därför begav jag mig till husläkaren, min kära vän kan man nästan säga eftersom jag var där förra veckan och gick igenom magen igen.. så det var lite pinsamt att komma tillbaka.. Fick ett sånt där leende"aha, men är det du igen" och när vi kom in på hans rum sa han " jaha, vad ska vi göra åt dig idag då" precis som om jag var varannan dag, så jag skämdes! Men han kunde heller inte förstå vad det kunde vara, eller han spekulerade i att det kunde vara minisken eller att mitt muskelfäste har gått sönder..så han skickade över mig till andra sidan hos en ortoped. Väl där sa det att jag bara kunde lämna in lappen och så fick jag ringa någon gång på eftermiddagen, jag blev helt tokig eftersom det inte fanns en kotte där och hon kunde bara gått fram till sin lilla disk och kollat upp när det fanns tider. Men jag höll min ilska inom mig, och tur var väl det, hade jag börjat så hade jag väl ståt där utan tid. så jag gick hem och gav lappen till pappa. Senare under dagen ringde pappa och fick en tid om 14 dagar. 14 DAGAR? ÄR DET NÅGOT DÅLIGT SKÄMT ELLER? jag kan ju förfan inte gå runt som en stelbent ko i 14dagar? gick hem tidigare ifrån skolan eftersom jag inte orkade gå mer. på kvällen så stod jag på sängen och skulle gå ner, men fastnade ju självklart med de friska benet i täcket och ramlar framåt och måste ta tag i de dåliga benet, men knät har ju ingen balans och jag fladrade in i baderoben.. skrapade upp händernaoch fick rivmärken i pannan och på kinden. Nu var jag ännu argare att det skulle ta 14 dagar. Pappa fick bära in mig i huset och sedan bära tillbaka mig. Men som tur är ringde pappa till doktorn i morse och de sa ju självklart att vi skulle åka in på akuten. Och på akuten satt jag ifrån någon gång tidigt i morse till klockan två idag. Var helt slut eftersom läkaren typ drog och slet i knät, men jag hade inga brutna ben som tur va. Påvägen hem åt vi donken och jag träffade jackline...det var inte igår. Sen när pappa och jag kom hem ringde ortopeden och sa att de var en som gett ett återbud, så då hade vi suttit på akuten helt i onödan. Men nu har jag min tid imorgon.. istället för om två veckor. Men nu blir det inget flick-SM för min del, och jag som verkligen ställt in mig på det, fyfan. Nu kommer niklas och ska få ta hand om mig, senare ska jag och linn se på korpen match och hoppas till gud att jag inte missar despret, är premiär ikväll ju!

vi hörs

Kommentera

Publiceras ej