Dagens bästa mål, frukost. Mat i allmänhet är kärlek, något jag inte kan få nog av. Jag läste en gång någonting som fastnade och som jag bevarat nära hjärtat. Det handlade om hur mat är centrum för kärlek, att det är socialt och för oss närmare. I alla olika situationer, när vi lagar det tillsammans, eller till någon vi tycker om, när vi träffar våra närmaste vänner och skrattar oss lyckliga genom en middag, när familjen eller kanske släkten samlas över en mat bit. Alla dom ögonblicken då mat står som grund för våra tillfällen att få träffa dom vi tycker om. - men det finns också de som ser mat som något ångest laddat, de som omvandlat lyckan. Det jag vill få sagt är att jag tycker alla borde se och uppskatta mat för vad det är och för vad det ger oss. Mat är kärlek.


Äpplen, kanel,honung, sötmandel och keso. Gillar du inte keso är det lika gott med honungs yoghurt. Love

Kommentera

Publiceras ej