Hej mina fina,

Ni som fortfarande finns kvar ska nu få ta del av ett helt nytt kapitel i mitt liv. Jag har börjat med en diet, men jag föredrar att säga livsstil som heter paleo. Kort och gott - ät som på stenåldern, naturlig föda, inga tillsatser dvs ekologiskt och inga spannmålsprodukter. Som jag tidigare berättat är jag laktosintolerant och allergisk mot ett protein i vetemjöl. Problem med mat har varit min vardag är när jag förbjuder någonting för mig själv, gör jag det istället tio gånger om.

För 1 år sedan blev jag dokumenterad för sockerberoende. Och jag skrattade och tog det inte riktigt på allvar. All skrattade faktiskt men det var nog för att de aldrig, inte än idag har insett mitt problem. Jag tänker inte gå in på det längre än att bara tala om att när jag fått mina cravings har jag ibland valt att stänga in mig istället för att gå ut.

Sista tiden har jag varit väldigt trött trots att jag tränar, går och lägger mig tidigt och har, som jag trott, skött min kost bra. Men jag har nu rannsakat mig själv och sett min konsthållning från ett annat perspektiv. Mån-tors är jag så strikt att jag inte skulle kunna kunna mig en smoothie efter klockan 20 utan att rå dåligt samvete. MEN när fredag kommer så inviger jag dagen med 2-3 mackor (vetebomb) juice och yoghurt från yoggi (sockerbomb och inte laktosfri), när lunchen kommer äter jag 12 bitar sushi och alltid en glass eller godis påse (tycker att jag får unna mig för att jag varit så duktig). På eftermiddagen fikar jag och när kvällen kommer så trycker jag i mig som att slutet är nära. Lördag är nästan värre med lyxfrukost och så fortsätter hela helgen tills jag söndag kväll hetsäter sötsaker för att ångesten att vänta till nästa fredag igen tar över. Låter detta friskt? Tror inte det.

Jag ska försöka leva sundare, lyssna på min kropp och förädla bryta mitt bsjuka beteende mot mat. Mat är livet, men kroppen ska också må bra på insidan. Kommer med en bildbomb i eftermiddag!

Kommentera

Publiceras ej