Hej alla små gottegrisar (hoppas jag). Hur mår ni? 


Jag mår bra. Vill egentligen bara ligga i en säng, min energi och ork börjar ta slut. Längtat till Spanien men längtar också förbi Spanien och till att få hjälp. Jag lever i en kropp som är främmande, och som jag är rädd för. 
Jag har börjat hata min kropp igen. Den vill inte. 

Jag hade precis börjat acceptera den, från alla hjärnspöken. Och nu kommer nästan allt tillbaka.  Min rygg har tappat dess funktioner. Ibland vaknar jag och tårarna bara rinner. Ibland vill jag slänga in en tallrik i väggen. Och ofta springer jag bara för att vinna över smärtan, motbevisa att jag inte har några problem. Men sen kommer bakslaget som jag inte skulle önska min fiende. 

Citodonen hjälper inte längre. Antingen är smärtan tyngre eller så har min kropp vant sig. Spelar ingen roll egentligen, nu kämpar jag utan värktabletter. 

Ett steg i taget. Jag vill springa utan att ha ont. Jag vill vara lätt och fri i min egen kropp. Det känns förjävligt att vara fånge i en kropp som inte vill gå i min takt. Jag står hjälplös och kan inte förändra någonting.  

Jag vill bara bli smärtfri. Iallafall 50 %.


Min rygg har inte tagit hela min helg. Det har varit påsk och vi har haft det supertrevligt! 

Skärtorsdag:

Halvdag, påskpynt och påskägg. 


Här är ett påskägg till min kille, med godis och ett skärp i. 



Och ett påskägg till Carro. 





Sedan åkte jag hem till Carro för att träffa lire tjejer och äta middag. 


Cornelia med drinkar. 


Gullisar!!! 



På fredagen åt han och jag lite brunch och shoppade. Åt honom. Han är så fin alltså. 



Sen åt vi thaimat och gick på fest. Här sympatiröker M elcigg med mig. 



Sen satte vi oss på en uteservering med Johan och Julia  och drack innan vi gick till själva festen. 


Köpte blommor på vägen. 


Hur snygga kompisar? Dör. 


Värd paret!!! 


Och gullisen kom hem från USA! 


Jag och Julia! 


Och sen en puss! 


Lördag, påskafton. Gjorde en fin korg till mamma och pappa! 


Och hemma mötes jag av dom här älsklingarna. 



Jag och mormor (aka bästis) hade klätt oss nästan likadant! <3 




Maten! Är inte så stort fan utan äter hellre påskägg.... Eller i år blev det ur skålen. 


Mormor och min kille kramades! 





Mitt längst ner var ändå lite konstnärligt! Hehe.....


Och hääääär är jag! 




Sen körde mamma zonterapi på mig som sedan stämde. Sedan körde jag hem eftersom killarna druckit öl med pappa och då handlade vi sushi på vägen hem. Esa alltså!!!  


I söndags tog vi det lungt och jag lagade denna lunch. Så sjukt gott! 


Vi kollade serier hela dagen och avslutade med tacos. Bästa söndagar! 





Igår gick vi en pw på morgonen och satte oss sen på Rörstrandsgatan och drack juice i solen. Magiskt. Och pussades massor.  




Sen lagade jag lunch till oss. Så gott! 


Sen tog jag bilen och hämtade upp tjejerna på Gärdet och åkte roadtrip till Vallentuna. Tanken var att vi skulle fixa lite på min vind men jag hade glömt nyckeln. Så vi åkte direkt till älskade Paulina som är hemma.



Sen satt jag själv i köer. 


Kom hem till gräddig kycklingpasta. Lucky me. 


Sen åt vi dipp och kollade på tv. 


Nu ska jag snart gå hem och vila. Tänkte laga lax också. Mumms! 
Hoppas er påsk varit bäst! <3 

Kommentera

Publiceras ej