Godmorgon, hur mår ni så här på nyårsafton? Jag känner en brud som utan tvekan dansat upp från sängen idag, det är inte jag utan min vän Natalie, min spralliga Natalie. Vet ni vad jag gör nu? Jag sitter på en buss på väg till ett kärt ställe. Jag ska äta årets sista lunch med Niko, precis som jag började året. Vi ska ta en liten promenad i solskenet, om vi hinner med det.. Och prata om allt mellan himmel och jord som vi brukade. Det finns faktiskt ingen jag hellre skulle vilja tillbringa den här förmiddagen med mer. Dagen negativa: jag skulle inte kört ett mördar pass på gymmet i onsdags, idag är träningsvärken brutal och jag kommer se ut som en stelbent ko ikväll, men hellre det än magdansen jag fick köra förra halloween (skäms fortfarande lite gran) dagen positiva: att man kan glömma allt för en liten stund och bara se framemot nya tag. Att jag träffar alla som står mig närmast idag, familjen Thörnvik, miss emma och hela skaran med brudar ikväll! Jag är faktiskt lycklig, trots allt omständigheter.

Kommentera

Publiceras ej