I förrgår låg jag och tittade på tv med niklas.. då såg jag en reklam som jag sett tusen gånger, alltid tänkt samma tanke och blivit lika ledsen varje gång. Det var barnfonden som hade gjort ett klipp på en liten mörk söt tjej.. och jag blir alltid så känslosam så jag började böla, tog numret till barnfonden och även deras hemsida. Så försökte jag ringa men det var kö så jag sprang upp till datorn och gick in på deras hemsida. Eftersom att det kostar 200 kr i månaden och jag bara har jobb till och med oktober så ska mamma hjälpa till.. och det gjorde hon så gärna. Jag anmälde mig inte på barnfonden.se utan valde att gå med i sos-barnbyar.se eftersom mamma hade ett fadderbarn genom de förut. Så om 5 dagar får vi lite allmän info och om 5 dagar och en vecka så får vi foto och livsbeskrivning osv! Det känns riktigt bra att jag äntligen har gjort någonting åt saken, att jag har försökt gjort en förändring och gjort någonting för att hjälpa en annan person. Så just nu har jag en riktigt varm känsla i bröstet och som är där för att stanna, nu är jag inte längre en av dem som bara "ska".

Kommentera

Publiceras ej