Dagen bara rusar iväg, snart hemgång, men för mig ska en trött och ledsen rygg få möta gymmet och mina töntiga (men bra övningar). Imorgon ska jag till ortopeden, blir kanske magnetröntgen för disken. Nog om min rygg. 

Jag ska sluta vardagsröka. Jag ska sluta röka på rutin. 

Jag ska ta en cigg om jag vill, när jag dricker alkohol, om jag verkligen vill. Annars ska jag inte röka alls. 

Jag har rökt väldigt mycket sen jag pajade ryggen, istället för värktabletter. Men nu har jag och han bestämt oss, han för att sluta snusa och jag för att få bort cigaretterna från min vardag och mitt liv. Så vi har en tävling. Jag drivs av att vi utmanat varandra men vi stöttar även varandra i det. Han har klarat 2 dagar och jag tog en cigarett igår och bestämde mig för att fortsätta utan. Det här var något vi kom på spontant. 

Jag gillar det. 

Så istället för en cigg på lunchen så tog jag upp ett annat missbruk: klänningar.



Jag är glad för varje dag jag inte röker. Jag känner mig piggare nu på eftermiddagen, men det gör jag alltid när jag inte röker. Så hejjjjaaaa mig! 

Kommentera

Publiceras ej